Wikia

Slugterra Wiki PL

Slugterra

Komentarze0
3strony na
tej wiki

Slugterra to podziemna kraina, która znajduje się około 100 mil (około 160 kilometrów) pod powierzchnią ziemi. Jej głównymi (lecz nie jedynymi) mieszkańcami są Śluzaki, które są także odpowiedzialne za żywotność owej krainy.

Mieszkańcy 

Śluzaki

Klan Cieni

Trolle

Molenoidy

Ludzie

Duchy

Cyklopy

Fauna 

Najprawdopodobniej fauna jest taka sama, bądź zbliżona do tej występującej na powierzchni, gdyż mieszkańcy Slugterry muszą zaopatrywać się w pożywienie - mięso, które można pozyskać tylko z hodowli zwierząt. W odcinku Odpływ wspominano o rekinach, więc oznaczać to może, że dzika zwierzyna również jest taka sama jak ta wiele mil powyżej Slugterry, jednak chodziło chyba o Sharkusy.

Flora 

Roślinność w Slugterze to przede wszystkim różnorakie (i niekiedy olbrzymie) grzyby imitujące drzewa. Są również trawy i wiele innych, nieznanych z nazwy, roślin. Nie wiadomo jednakże, czy organizmy wykazujące np. podobieństwo do naszych warzyw czy zbóż noszą te same nazwy i figurują w jadłospisie mieszkańców Slugterry, choć wiele na to wskazuje. Istnieje jednak jeszcze kwestia słońca, które nie może świecić pod ziemią, a jak powszechnie wiadomo, słońce jest czynnikiem, który pozwala roślinom przeprowadzać fotosyntezę, by utrzymać stężenie tlenu, sprzyjające życiu. Kwestie te jednak nie zostały poruszone przez twórców serialu. 

TechnikaEdytuj

Slugterra jest miejscem bardzo dobrze rozwiniętym technicznie. Występują tutaj pociągi, telewizory i wszelka znana nam elektronika. Z wyjątkiem położenia i następstw z tym związanymi świat ten jest łudząco podobny do naszego, czego dowodzi między innymi Kino typu Drive-in, przemysł filmowy, pizzerie czy wielka sieć łącząca urządzenia nazywana Slugnetem, gdzie tak jak w realnym świecie - można wrzucać filmy czy zamieszczać inne treści o czym mowa była w odcinku Śnieżkotaniec. 

Slugterra a Powierzchnia 

Nie jest wiadomo, jak dwóm światom - Slugterze i nieporównywalnie większej Powierzchni udało przez wiele lat funkcjonować bez wiedzy o tym drugim. Nie jest wiadomo skąd początek wzięła Slugterra, lecz biorąc pod uwagę jej poziom techniki, oraz występowanie ludzi, można przypuszczać, że pierwsi ludzie w Slugterze pochodzą z Powierzchni, ale tajemnica o istnieniu Płonącego Świata została zatarta i przeniesiona między legendy opowiadane dzieciom dla bezpieczeństwa obu miejsc.

Groty 

Groty są to poszczególne miejsca w których skupia się większa liczba mieszkańców tworząc miasta/osiedla. Każda Grota

posiada własną, unikalną faunę i florę.

Znane są między innymi:

Jaskinia Dziesiątkowa - jest to dosłownie centrum i wręcz newralgiczny ośrodek Slugterry

Śmierciogłębia - sieć tuneli pod Slugterrą, skąd Blakk czerpał mroczną wodę

Cicha Trawa - niewielkie miasto położone na terenach zasiedlenia Granatników

Śnieżkotaniec - grota znajdująca się przy lodowcu, gdzie organizuje się (ze względu na ścianę lodu) seanse kinowe typu Drive-in

Magmowe Pieczary  - grota znajdująca się na terenie aktywnym wulkanicznie 

Więcej od Wikii

Losowa wiki